מחזור חיים פשפש המיטה

מחזור חיים פשפש המיטה – מעגל שתרצו לסיים

מחזור חיים פשפש המיטה הוא בהחלט אחד ממעגלי החיים אותם כדאי לכם להכיר. אם אכן חוויתם מתקפה הכוללת פלישה של הפשפש אליכם הביתה ולאזור המיטה, תצטרכו את כל המידע אותו תוכלו לגייס כדי להילחם בתופעה העוקצנית. לרוב האנשים נוכחות הפשפשים במיטה היא בתי נסבלת והם מזמינים הדברה כבר באותו יום. יכול להיות שלפני ההדברה מחזור חיים פשפש המיטה לא יעניין אותם, אך למרות הבהילות והלחץ חשוב להבהיר כי ללא הבנה מעמיקה של הפשפש וצורות חייו התופעה עלולה לחזור על עצמה פעמים נוספות.

מחזור חיים פשפש המיטה – לכל אורך הדרך

ביצים קשיחות

מחזור חיים פשפש המיטה מתחיל את דרכו כבר בביצה. נקבת פשפש בוגרת יכולה להטיל עד מאתיים ביצים ביום, כל יום. יכולת ההתרבות הזו הופכת את הפשפש למטרד גדול, למרות שהוא מורכב מכמה אלפי פשפשים קטנטנים. הביצים הקשיחות יכולות להגיע לכל מקום עקב גודלן הזעיר, וכך הן ניצלות מניקיונות וניעורים שונים. בשלב זה הביצים חסינות לחומרי ההדברה בזכות קשיחותן, כך שהדברה שתבוצע על ביצים לא תשיג שום תוצאה ותדרוש הדברה חוזרת.

זחלים

מחזור חיים פשפש המיטה ממשיך בשלב הזחלים. לאחר שהביצים בוקעות יוצאים מתוך השברים זחלים רעבים במיוחד. אצל רוב זני החיים זחלים נחשבים ליצורים רעבים, אך אצל פשפש המיטה מדובר על רמה שונה לחלוטין של רעב. הזחלים לא מפסיקים לאכול או לחפש אחר הארוחה הבאה, ועל כן הם נחשבים לשלב הפעיל ביותר של מחזור חיים פשפש המיטה. החיפוש אחר האוכל מניע את הזחלים בכל רחבי האזור בו הם בוקעים, ולכן סביר להניח שבשלב זה חדר השינה שלכם יוצף פעילות מזיקה במיוחד.

פשפשים בוגרים

זהו השלב הסופי של מחזור חיים פשפש המיטה. הפשפשים הבוגרים מחפשים חום ומזון. את החום הם מקבלים מבני האדם המפיקים חום במהלך השינה ומתחת לשמיכה, ואת המזון הם מנסים להשיג מאותו מקור. הפשפש הבוגר מרגיע את מקום העקיצה שלו בעזרת חומרי הרגעה טבעיים המצויים אצלו בשיניים. כך אנשים רבים לא מבינים מה עקץ אותם ולא יודעים כי הם נתונים להתקפת פשפשים עזה.